Om

12 september 2012

Allabärifrysenpaj

Blev jättesugen på att baka när allt mjölet kom igår. Inte lika sugen blev jag på att gå ut i regnet för att handla allt annat som helt plötsligt fattades i kylen. Därför tömde jag frysen på bär och gjorde en enkel smuldegspaj. Jag kanske ska döpa om bloggen till "mantagervadmanhaver" eftersom det oftast är så jag verkar laga mat och baka...

Bärpaj


Fyll en smord pajform med frysta bär. Strö socker och ev potatismjöl över. Jag tog råströsocker över hallon/blåbär/lingon, tycker det ger en lite knäckigare godare smak. Smuldeg:

1 1/2 dl havregryn
1 1/2 dl mjölmix (Finax)
1/2 dl råströsocker
1 msk vaniljsocker
75 g smält smör

Smula över degen och skjuss in i ugnen på 225 grader tills smulorna fått lite färg. Servera med grädde, glass, vaniljkesella eller vad som nu råkar finnas hemma.


M.U.M.S



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...