Om

3 januari 2013

julklapp

Jag har varit jättejättesnäll i år och därför kom tomten med en av mina önskningar - en gratängform från Gerbera. I min favoritfärg till på köpet. G.L.A.D.!



Snabb fiskgratäng


1 torskblock, tinat och delat i portionsbitar
3 dl matlagningsgrädde (eller kanske lite till)
broccoli 
julens alla dessertostrester

Smält ner osten delad i mindre bitar i grädden. Någon redning behövs inte tycker jag. Jag gillar inte smaken så värst och tar hellre en lite rinnigare sås. Salta och peppra om det behövs. Lägg fisken i ugnsfast fin form och häll på såsen. Knö ner lite broccoli, tomater kan nog också vara gott i men de hade vi inte hemma. Gratinera i 200 grader cirka 15-20 minuter, tills fisken är genomkokt. Servera med pressad potatis.











Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...