Om

5 september 2013

long time...

... no cook. Jag har bara ätit färdigmat, ätit på restaurang, ätit hos vänner, ätit mackor och annan bloggovärdig mat... Ikväll blev det äntligen lite tid vid spisen. Jag såg ett program med min älskling Jamie Oliver och han använde grönt te som krydda. Måste jag såklart testa!

Laxfiléer kryddades med salt, svartpeppar och en påse grönt te med citronsmak. Stekte fin knaprig yta i lite rapsolja. Hällde i en halv burk kokosmjölk och 1/2 pressad citron i pannan, det fick puttra ihop tills fisken var klar. Gjorde risnudlar, som vi älskar, men ris är säkert gott till också.

1 pressad citron, 1 pressad lime, några matskedar fish sauce, chiliflakes efter smak, lite riven färsk ingefära, en nypa farinsocker och en halv buske koriander mixades ihop med lite vatten till en god dressing. Gott blev det, tror inte att tjejerna märkte att det var te i middagen.






2 kommentarer:

Kjersti sa...

Kul idé med te på laxen. Det har jag aldrig testat, men det låter ju supergott!

missjuneochjag sa...

Ja, Kjersti det blev jättegott, även om det kanske inte smakade så mycket te...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...