Om

11 september 2013

kolhydrater

Jag h.a.t.a.d.e den glutenfria pastan för tre år sedan. Nu kan jag inte få nog. Är det jag eller pastan som ändrat stil? Det är inte så bra för midjemåttet i alla fall, det är då säkert...




Spaghetti med squash och tomater 2 p


spaghetti (ICA:s)
1 squash
1 ask körsbärstomater
1/2 buske basilika
1 bananschalottenlök
1 vitlöksklyfta
1/2 dl olivolja
riven parmesan eller annan smakstark ost
salt, svartpeppar

Dela squashen i halvmånar, halvera tomaterna, strimla basilikan och finhacka löken. Lägg i en skål och blanda ner olivoljan. Salta och peppra. Lägg i ugnsform eller direkt på bakplåtspappersklädd plåt och låt smälta ihop i ugnen på 200 grader cirka 10-12 minuter. Koka spaghettin. Blanda och njut!

2 kommentarer:

Kjersti sa...

Men hallå, det finns ju så otroligt många olika, roliga, glutenfria pastasorter, så det finns absolut ingen anledning att hata. Jag har testat pasta av majs, ris, soja, mungbönor, hirs, svarta bönor m m. De flesta är dessutom vänliga mot midjemåttet!

missjuneochjag sa...

Jag hade svårt att hitta rätt i början, men NU! Älskar majs- och hirspastan...
Svarta bönor - låter spännande och inget jag stött på, var kan man hitta den tro?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...