Om

15 november 2013

Pizzakväll fredagskväll myskväll

Har testat en hel del recept på pizzadeg genom åren, men det här är återkommer vi till hela tiden. Såg att det finns ett recept på deg i "Nytt bröd" som innehåller majsmjöl, men efter att ha hört från en klok kvinna att det är "inflammationshöjande" (så heter det nog inte) vill jag undvika det. Har haft lite ont i lederna ett tag...  Vårt bästa pizzadegsrecept hittar du bland annat här.

Jag har inte blivit vegetarian, men jag är verkligen inte sugen på kött just nu. Fisk och kyckling funkar fortfarande, men rött kött - inte alls. Miss June som nog skulle kunna äta en hel ko om dagen, är smått förtvivlad. Min pizza toppades därför med stekt squash och palsternacka, lite smulad getost, tomater och vanlig riven ost. Saligt gott!



2 kommentarer:

Kjersti sa...

Det är alltid gott med pizza! Läs gärna mitt inlägg om IFD-kost om du har besvär med lederna. Googla på IFD-Kjersti så hittar du rätt. Det viktiga är att hitta en balans. Om du vill äta något som är inflammationsskapande (det kanske man vill ibland)så kan du balansera med kryddor eller någon olja som är inflammationsdämpande. Lycka till!

missjuneochjag sa...

Tack vad snällt Kjersti, jag tar till mej dina råd. Och pizza kan ju vara så gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...