Om

24 november 2013

äntligen

Nu är brödet klart! Började baka i går morse och i förmiddags var det klart. Om man dessutom lägger till att vildjästen tog en vecka att framställa, så är det här verkligen ett riktigt slow-cooking-projekt. Inte så mycket snabbt-och-gott-och-lätt som jag brukar baka och laga mat efter precis. "Nytt bröd" är verkligen en utmaning i en stressad mammas vardag, kul att variera med, men faktiskt inget som jag riktigt orkar hålla på med till vardags. Jag försöker ju att komma ifrån mixerna, men just nu, med decemberstressen väntande runt knuten, tänker jag inte ha dåligt samvete om det mest blir bröd enligt snabbt-och-gott-och-lätt ett tag framöver.

Jag presenterar härmed stolt bildbevis på mitt första glutenfria levain. Det blev hursomhelst väldigt gott!




1 kommentar:

Kjersti sa...

Ser fantastiskt ut! Grattis!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...