Om

8 maj 2014

in between

Det blir inte en enda hemmakväll den här veckan, det är jobb och roligheter hullerombuller. Ibland längtar man ju efter att bara få hoppa i pyjamasen direkt efter jobbet och sjunka ner i soffan. (Och ibland sitter man i den där soffan och undrar varför det aldrig händer något...) Maj är verkligen det nya december med "måsten" som drar i en åt alla håll.
Igår firade bästa bokklubben 5 år på Pinchos med massor av goda tapas. Jag älskar tapas! Konceptet var kul, via en app satte man ihop sin egen meny. Varje rätt var föredömligt märkt med innehåll och det gick lätt att kryssa förbi gluten och andra farligheter.



Jag hann i alla fall slänga ihop lite kakor innan jag hastade in till stan. Måste ju provbaka lite inför storfika på jobbet. Cookies med ny smak fick det bli. Eftersom mandelmjölet, såklart, var slut, blev det en liten ändring i grundreceptet också.

Cookies 14 st 


100 g rumsvarmt smör
1 dl ljust muscovadosocker
1 dl strösocker
1 krm salt
1 tsk vaniljsocker
1/2 tsk bakpulver
1 1/2 dl Finax mjölmix
1 dl kokosmjöl
1 ägg (1 tsk No Egg-pulver utrört i 1 msk vatten)
1 påse torkade blåbär
100 g hackad vit choklad

Vispa smör och socker fluffigt. Blanda de torra ingredienserna, rör ner ägget. Rör runt så att allt blandas väl, men vispa inte mer. Rör ner choklad och blåbär. Klicka ut bollar på plåtar, platta till dem lite och grädda i 200 grader cirka 15 minuter. Jag tyckte att de höll ihop lite dåligt, kanske var det pga av kokosmjölet. Eller på att jag var ivrig och provåt en kaka innan den svalnat ordentligt. När jag provåt en senare på kvällen, var den perfekt.




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...