Om

29 maj 2014

Kreativitet

Plötslig slår den till och man vet inte vad det är som sätter igång den. Ibland önskar jag att man kunde sätta på och stänga av kreativiteten. Idag vore det kanske bättre att fixa utomhus i det vackra vädret, men oönskat oväsen i grannskapet gjorde att jag hellre var inomhus och bakade och lagade mat. Miss June fyller snart år och jag funderar på vad vi ska sätta på födelsedagsmenyn. Kanske de här? Som vanligt när kreativiteten slår till har jag inte de ingredienser som behövs i skåpen. Pestokrydda? Nope, tog persillade istället. Rårismjöl? Nope, tog vanligt rismjöl och lite grovmix istället. Parmesan? Nope, bara en liten kant kvar, kompletterade med prästost.
Och jo, de duger. Men har lust att testa originalreceptet också. Kjersti har många fina recept.



2 kommentarer:

Kjersti sa...

Nämen så kul! Sitter här och försöker ta igen lite av det jag missat under min semestervecka och upptäcker att du testat mina grissinis. Klart det går lika bra med vanligt rismjöl, persillade och prästost! Man kan inte ha allt i skafferiet!

missjuneochjag sa...

De blev jättegoda! Jag och dotter mumsade i oss dem väldigt snabbt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...