Om

16 augusti 2013

Fredagsmaräng

Jag ska inte tjata, men jag har väl sagt att jag har världens bästa kollegor? Kakbuffé dukades upp idag och jag kunde äta av a.l.l.t. - nåja, iaf tre sorter, men det räckte för att sockerchocka systemet ordentligt. Jag delar med mej av Elins lakritsmaränger. Jösses, så goda de var!



Elins lakritsmaränger (16 st)


6 äggvitor
4 1/2 dl socker
ca 4 tsk lakritspulver + lite att strö över

Vispa vitor och socker över vattenbad tills smeten håller cirka 55-60 grader. Strö i pulver och klicka ut på plåtar. Grädda i varmluft 130 grader i cirka 55 minuter.

Och som Elin sa, ännu godare hade de nog blivit om man strösslat över lite hackade turkiska pepparkarameller. Så note to self: lakritspulver och turkisk peppar på inköpslistan.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...