Om

29 januari 2015

lyx

Det här med 5:2 och lågkolhydrat verkar fungera riktigt bra på min gamla kropp, jag mår bättre än på länge. Det känns dock som om bloggen håller på att byta fokus i och med detta, jag kommer helt enkelt inte att äta så mycket bakat framöver. Givetvis kommer miss June, som ju älskar sina smörgåsar, fortfarande få sitt bröd, men jag kanske inte kommer att lägga så mycket tid på bakning. Det finns dessutom en hel del fina produkter att köpa nuförtiden. Jag älskar ju fortfarande att laga mat, ett och annat recept kommer absolut att dyka upp här hursomhelst.

5:2 gör ju att vissa frukostar blir... ett glas citronvatten. Och andra blir som den i morse. LYX!
Ljuvlig morgon vid frukostbordet för me, myself and I.




Kesoplättar 1p/1 lagg (kred Ulrika Davidsson)


1 ägg
100 g Keso
3/4 msk fiberhusk.

Mixa ihop allt till en slät smet. Grädda i plättlägg, räcker precis till en omgång. Jag fick färska hallon och en klick kesella till. Löjligt gott! 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...