Om

16 januari 2015

nu har jag väntat länge nog

Jag har inte riktigt orkat blogga på ett tag. Min nya kosthållning tar lite kraft ifrån mej och jag kan ju inte heller vara så spontan i köket när minsta tugga är planerad i förväg. Idag känner jag mej verkligen pigg för första gången på länge - och det bästa av allt - sen jag började "detoxa" har all magont försvunnit. Det känns helt fantastiskt, magen är bomull och är det så här man ska må? Har nog inte förstått hur mycket det påverkar energi och välmående att ständigt ha lite knip i magen. Nu är det hursomhelst borta och jag vill egentligen inte tänka på vad det kan bero på. Att allt tyder på att det är mjölken som jag nu uteslutit, som påverkat, får vi ta itu med sedan...

Igår stod ajvarkebab på menyn, men eftersom vi var rätt många som skulle äta hos oss igår, tyckte jag det var enklare att forma små biffar istället. Det har var världens enklaste receptet och det blev väldigt gott!

Ajvarbiffar 4 p


700 g nötfärs
1 dl ajvar relish (valfri styrka, jag tog mild)

squash, paprika, aubergine
basilika, persilja
gräddfil
salt, peppar

Blanda snabbt ihop färsen med ajvar relish, krydda ev med lite salt och peppar. Forma små biffar och stek dem nätt och jämnt färdiga igenom. Servera med grönsaker som snabbt stekts i lite olivolja, krydda med salt och peppar och massor av hackad färsk basilika och persilja. Ris till dem som inte går på diet samt en klick gräddfil till. Alla var glada och mycket mätta. 


Och nu - äntligen underbara fredag!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...