Om

7 januari 2015

löften?

Jag kommer att börja köra en detox med start nästa måndag. Jag vill inte kalla det ett nyårslöfte, men min kropp behöver verkligen en nystart. Det har blivit både för mycket mat och godis under ledigheten, så jag ser det mer som en hälsopresent till mej själv. Innan jag fyller skafferiet och kylen med detox-ingredienser ska jag bara göra slut på rödkålen. Hittade ett recept på kimchi som jag ville testa, gillar ju verkligen de asiatiska smakerna. Serverade med socker/salt bakad lax i en wrap. Mums!


Kimchi på rödkål (men vitkål funkar lika bra)


500 g rödkål, strimla så fint du kan
1 vitlöksklyfta
2 msk syltd ingefära, hackas
1 msk risvinäger
1 msk rapsolja
1 msk fish sauce
1/2 msk socker
2 krm salt
chiliflakes
1 gurka
3 stjälkar salladslök

Finriv vitlöken och blanda med rödkålen. Blanda också ner ingefära, fish sauce, salt, socker, olja och vinäger. Låt stå och dra över natt i kylen. Vid servering blanda i finhackad lök samt gurka som är urkärnad och delad i kvartar.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...