Om

11 oktober 2014

Kryss och krax

Vi har haft en magisk resa, strapatser och härligheter i lagom blandning. Barcelona, Marseilles, Villefranche, Monaco, La Spezia, cinque terre, Rom och Neapel på en vecka. Och så lite båtliv på kryssningsfartyget där emellan. Jag som är så nervig och nojjig när det gäller min mat och mina allergier såg ju inte odelat fram emot den här resan. Brukar säga att bara det finns yoghurt och frukt så klarar jag mej, men det är ju inte så roligt...
Ombord på båten och i restaurangen möttes jag och miss June av Nadia, som presenterade sej som vår privata kypare. Hon gick sedan igenom menyn med oss varje kväll och lotsade oss igenom vad vi kunde och inte kunde äta. En del rätter anpassades, andra inte, men vi hade alltid massor av GOD mat att välja mellan. Vi (och kanske framför allt jag) kunde slappna av och bara njuta. Och som vi njöt!






Mamma fyllde år och blev fint firad av personalen (och av oss också såklart)!
Och nej, vi åt inte bara desserter, det blev en och annan paraplydrink också...



En l i t e n bit av det enorma fartyget "Liberty of the seas"



På utflykt! 










Efter en dag tillbaka på jobbet däckade jag och har kraxat och yrat hela den här veckan. Börjar så sakta komma upp till ytan nu. Det kostar på att vara ledig....

2 kommentarer:

Kjersti sa...

Låter och ser ut som en fantastisk och innehållsrik resa! Härligt att det gick så bra med maten.

missjuneochjag sa...

Ja tack Kjersti, vi har alla haft det helt fantastiskt. Yngste resenären 7 och äldste 77 år och alla har njutit lika mycket. Av både mat och upplevelser!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...