Om

4 februari 2014

tisdag...

De senaste dagarna har jag sett alldeles för många vidriga klipp över hur illa djuren far på vår jord. Hade jag tålt sojaprotein vore jag vegetarian redan i förrgår... Jag klarar av lite fisk idag, kyckling eller annat kött är inte att tänka på.

Lax med knaprigt örtströssel 3 p


300 g laxfilé
1 dl riven parmesan eller annan smakrik ost
rivet skal från en halv citron
1 liten vitlöksklyfta
1 näve basilikablad
2 msk pumpakärnor
olivolja
salt, peppar

Riv osten, riv försiktigt över vitlöken och lägg på basilika och pumpakärnor. Hacka ihop, späd med några droppar olivolja, smaka av med salt och peppar. Strössla blandningen över fisken, låt gå i 200 grader 12-15 minuter. Servera med ris och en kall sås smaksatt med citronsaft, salt, peppar och lite honung. Grönsakerna glömde jag, kvasivegetarian som jag är.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...