Om

10 februari 2014

min kopp te

Idag är jag heeelt utslagen, har fått i mej virus eller mat som inte min mage tålde. Det spelar ju aldrig någon roll vad det egentligen är som är orsaken, men varje gång ska det ältas och gås igenom vad jag ätit, vem jag träffat, vem som ätit samma mat osv. Det hjälper ju knappast, jag ligger här i soffan i magkramper hursomhelst. Te står på menyn än så länge.
Igår var vi hemma hos mamma och planerade framtida roligheter och åt bland annat den här goda och enkla desserten. Snabbt-och-gott-och-superlätt, b ä s t a!

Gratinerade bär 4 p


400 g frysta bär (blåbär, hallon, björnbär)
2 dl crème fraiche
4 msk råsocker

Lägg bären i ugnssäkra portionsformar, bred över crème fraiche, sockra. Gratinera i 250 grader, 10-15 minuter, tills sockret smält och fått lite färg. Klart! Mums!


2 kommentarer:

Kjersti sa...

Usch då! Hoppas du snart känner dig piggare.

missjuneochjag sa...

Tack snälla Kjersti, idag är jag på benen även om jag har 17 så ont. Det är tröttsamt men det går ju över...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...