Om

5 mars 2013

100

Jag gillar egentligen inte tisdagar. Idag har det dock varit en riktigt bra tisdag och när jag tänker efter var det länge sedan jag hade en dålig tisdag. Så jag är väl inte den som är den - jag ändrar mej när jag har fel. Idag var en riktigt fin dag, träffade vänner i olika omgångar (long time no see), lagade mat och hade bra samtal med mina fina tjejer vid middagsbordet. Det är 100 dagar kvar tills frk Julie tar studenten, 100 dagar... en evighet, ett ögonblick...






Asiatisk kycklingsoppa - eller gryta


4 kycklingfiléer
1 gul paprika
1/2 squash
1/2 purjolök
2 morötter
1 burk kokosmjölk
1/2 burk vatten
1 msk grön currypasta
fish sauce
saft av en 1/2 citron
thaibasilika
koriander
potatismjöl eller maizena
(ris eller nudlar till servering)

Dela kycklingen i mindre bitar och fräs i lite rapsolja och smör i en stekgryta. Dela grönsakerna i stavar eller skiva dem. Strimla purjon. Fräs i när kycklingen fått lite färg. Häll i kokosmjölken, vatten och currypastan. Puttra under lock tills kycklingen är genomkokt, cirka 10-15 minuter. Smaka av med citronsaft och fish sauce. Är du på sopphumör serverar du nu, men vill du hellre ha gryta reder du av med lite maizena eller potatismjöl utrört i lite av kokosmjölken. Strö över hackad thaibasilika och koriander. 




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...