Om

14 juli 2015

Pinterest?

Frk Julie tipsade om Pinterest och trodde att jag skulle gilla det. Yes, hon känner sin mamma, jag tillbringar löjligt mycket tid där numera... Samlar mängder av recept på godsaker som jag vill prova att göra glutenfria eller försöka försvenska (allt är ju på engelska/amerikanska). Tårtan jag gjorde till miss Junes kalas hämtade t e x stor inspiration från Pinterest. Det här receptet har jag också i min samling och nu när jag har semester känner jag orken, lusten och kreativiteten blomma upp igen. Så direkt från Pinterest ner i min stekpanna ramlar dessa fritters ikväll. Kanske också i din?

Squashbiffar


1 stor eller 2 mindre squash
2 tsk salt
1 tsk svartpeppar 
1 knivsudd cayennepeppar
1 stort ägg
1/2 dl kokosmjöl

smör, olivolja eller kokosfett att steka i.

Riv squashen grovt. Lägg i en bunke, strö över saltet, vänd runt och låt stå i 10 minuter. Krama urvätskan ordentligt. Det räcker inte att låta squashen rinna av i en sil, krama ur den rejält med händerna. Lägg i en annan bunke, blanda ner ägget, koksmjöl, svartpeppar, lite cayennepeppar. Forma fina biffar och stek på medelvärme 3-5 minuter per sida. Låt svalna på galler. 





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...