Om

8 juni 2014

kalasmat

Det är så sällan jag gör pastasallad nuförtiden, men födelsedagsflickans önskan är min lag. Fick tips av matduktig arbetskamrat att ha konjak i vinägretten - det måste ju testas! Jag dricker aldrig konjak, jag har ingen hemma och naturligtvis glömde jag köpa. Det fick bli man-tager-vad-man-haver och därför skvätte jag i lite whisky istället. Det blev v ä l d i g t g o t t! (Men jag tog bara lite, vi har ju barn i huset). Måste nog köpa lite konjak vid tillfälle och testa med det också. Jag blandade och smakade, smakade och blandade, men ungefär såhär gjorde jag.

2 1/2 dl fin olivolja
1 1/2 msk fransk senap, typ Dijon
1/2 tsk italiensk salladskrydda
4-5 msk dadelbalsamico
1 msk whisky (inte den rökiga varianten)
1/2 pressad citron
svartpeppar, salt

Och sedan fick pastan frossa i den goda dressingen, men jag skvätte också över litegrann över det marinerade, grillade köttet. G O T T!







Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...