Om

18 december 2015

Akta tänderna

Nu blir det julgodis! Lätt och lite svårare godis blev det i år. I mitt flöde skrev någon någon "brynt smörko..." Jag googlade direkt, allt med brynt smör är per definition jättegott. Recept hittade jag här  och det är ju lite olika moment att trixa med, men så värt det.

Enklare är det att bara smälta vit choklad och strössla i och över hackade polkagrisar. Jag tog tre polkakäpppar till 200 g vit choklad och det blev bra.

När jag ändå hade vattenbadet i gång, smälte jag ytterligare 200 g mörk choklad och strösslade över granatäppelkärnor. Känns som ett nyttigare godis, men ska nog ätas direkt. Det blir rinnigt om kärnorna och blir svårt att spara i kylen. Jag fryser in och tar fram när det är dags.

Och så till årets "måstegodis" - bästa fudgen. Den och några andra gamla julgodisrecept hittar du här 


Och du, akta tänderna! Jag fick just tillbringa några timmar hos tandläkaren...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...