Om

12 april 2014

amerikansk frukost

Vi är på roadtrip, frk Julie och jag. Miss June är på cup och roadtrippar med sitt lag, en lite konstig känsla att få klara sej utan henne, men det ska nog gå bra. Frk Julie har precis tagit körkort, hurra, så jag fick sitta med fötterna upp hela vägen. För att hon skulle bli en ännu bättre förare skämde jag bort henne med lite lyxig frukost i morse. (Det kanske blir lyxschmyx eftersom jag passar på att testa exakt hur konstigt det blir med pannkakor utan ägg).

Amerikanska pannkakor


3 dl mjölmix
1 msk kokossocker
1/2 tsk salt
1 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
3 dl naturell yoghurt
1 msk rapsolja
1 ägg/noegg-pulver
smör till stekning
jordgubbar och lönnsirap till servering






Snart får jag nog lägga ner mitt trams med att gråta över äggpulvret. Jag ska testa några saker till, sedan får jag nog tycka att det funkar alldeles utmärkt. Smaken på pannkakorna var det absolut inget fel på, med lätthet åt jag fler än jag behövde...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...